Suport en l'extinció d'incendis forestals

La comarca del Bages, compte amb 1.295 km2 de la que un 65% és massa forestal. El Bages és la comarca que s'ha vist en superfície, la més afectada per incendis a nivell de província de Barcelona en el període 1986-2007, en un 22% de la seva superfície total i amb un total de *722 incendis.

Després dels episodis d'incendis del 1986 al sud de la comarca, Montserrat, Sant Vicenç de Castellet i Pont de Vilomara , es van fundar la majoria de les ADF del Bages, aquestes, regulades pel programa "Foc Verd" elaborat pel Departament d'Agricultura Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya.

Des d'aleshores, les ADF han participat de forma activa en els incendis de la zona, amb una pressió sobre el territori a nivell de voluntariat a destacar.

A la zona del Bages, en total, es poden mobilitzar més de 600.000 litres d'aigua entre cubes, pick-ups i remolcs i més de 2.000 voluntaris. És obvi que mai ha tingut lloc una mobilitzadció tant important, però si destacar incendis d'aquesta última dècada, amb mobilizacions pròximes als 200.000 litres d'aigua i més de 400 voluntaris.

Les ADF, a partir de les subvencions atorgades per ens locals i administracions, han adquirit bona part de material que els permet actuar d'una forma segura i cada vegada més eficient en l'extinció d'incendis.

* font: Servei de Prevenció d'Incendis Forestals de la Direcció General del Medi Natural de la Generalitat de Catalunya.

Imatges relacionades
271.128.128