Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals

La Diputació de Barcelona en col·laboració amb els Ajuntaments i les ADF, desenvolupa cada any el Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals.

Aquesta iniciativa forma part del programa de suport als municipis en la prevenció dels incendis forestals, que té com a finalitat principal d'evitar-los i limitar-ne els efectes.

Els objectius del Pla són:

·     Evitar l'inici dels incendis forestals a través de la dissuasió i la informació a la població.

·     Fomentar la participació de la societat en la prevenció dels incendis forestals.

·     Cobrir el màxim de territori forestal amb un cost raonable a través d'una vigilància mòbil, present i activa en les zones de més risc.

·     Detectar els icnendis forestals el més ràpidament possible.

·     Col·laborar amb els dispositius de vigilància d'altres institucions.

Les ADF, col·laboren en:

·     Disseny de la campanya.

·     Selecció del personal.

·     Contractació del personal.

·     Contractació dels vehicles.

·     Cessió de la xarxa de comunicacions.

·     Valoració de la campanya.

La relació entre les ADF's, els ajuntaments i la Diputació de Barcelona s'estableix mitjançant convenis administratius que defineixen les condicions de col·laboració. Els convenis se signen abans de la campanya i són vigents durant el període de vigilància.