L'ADF Quercus guanya el Premi Rossend Montané a la millor obra o projecte de prevenció d'incendis forestals. - 24/11/2014

Els Premis de prevenció d'incendis forestals de la Diputació de Barcelona, que es lliuren des de 1997, pretenen reconèixer públicament la feina que realitzen durant tot l'any les agrupacions de defensa forestal (ADF) amb el suport dels ajuntaments de la província.

En aquesta XVIII edició dels Premis de prevenció d'incendis forestals de la Diputació de Barcelona es van presentar nou candidatures. Al Premi Palestra, hi optaven les ADF Alt Berguedà, Montseny-Congost i Teià. I al Premi Rossend Montané, hi concorrien les ADF Alt Foix, Quercus, Sabadell, Sant Ramon, Sant Salvador de Guardiola i Serra de Rubió.

El Premi Rossend Montané, a la millor obra o projecte de prevenció, dotat amb 4.800 euros, va ser per l'ADF Quercus, formada pels municipis d'Avinyó, L'Estany, Sant Feliu Sasserra i Santa Maria d'Oló. L'accèssit de 1.800 euros va correspondre a l'ADF de Sabadell.

Pel que fa al Premi Palestra a la millor organització, el jurat va atorgar el premi, també amb 4.800 euros, a l'ADF de Montseny-Congost, formada pels municipis de La Garriga, Cànoves i Samalús, Figaró-Montmany, L'Ametlla del Vallès i Les Franqueses del Vallès. L'accèssit d'aquest premi, dotat també amb 1.800 euros, se'l va endur l'ADF Alt Berguedà.

El Premi d'Honor Joaquim M. De Castellarnau de reconeixement públic a persones que han destacat en aquest camp, en aquesta XVIII edició es va concedir a Narcís Morató de l'ADF Portal de les Guilleries.

L'acte de lliurament va estar presidit pel president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, acompanyat per l'alcalde de la Roca del Vallès, Rafael Ros, i pel diputat adjunt d'Espais Naturals, Andreu Carreras. La presentació va anar a càrrec de Carles Xuriguera i Fel Faixedas.

Des de la comarca del Bages es van desplaçar prop de 80 voluntaris de les ADF Tres Branques, ADF Amics del Bosc, ADF Artés-Calders-Monistrol de Calders, ADF Pla de Bages, ADF Sant Salvador de Guardiola, ADF Castellfollit del Boix, ADF Quercus i ADF Defensors del Bosc.

Font: Diputació de Barcelona/Federació d'ADF del Bages

Video guanyadors